Saturday, April 28, 2007

Konsumenternas dag

Gladare miner idag. Skönt.

Väcktes av hög volym på radion, musiken dånade. Och en alert och gladlynt master. En syn man inte är alltför van att skåda dessa tider då mastern jobbar alldeles för mycket och alltid är trött. (Så tillvida att vi andra numera kan tjäna 100-lappar på att hämta frukt och Bärry från kylen till sängen där han ropar ut sina order.) Men helger gör trötta personer gott, och de goda sidorna kommer fram.

Var på systemet. Precis som resten av befolkningen. Fylleglada svennar är vi allt, konstaterade jag snabbt. Vid närmare eftertanke sjukt, men jag rättfärdigar det med att jag är student. Då är det tillåtet. Sen blir det andra bullar. Så alla ni ickestudenter - SKÄMMES.

På stan gick konsumtionen inte av för hackor. Lönehelg plus analkande valborg lockar tydligen fram ALLA för att shoppa. Köerna var låånga. Jag skulle inte shoppa, men blev tvingad då svägerskan igår kom hem med nya klänningAR, och då kan inte jag vara sämre. Nej, värst ska jag alltid vara. Såja. Så även mina shoppinginköp får benämnas i pluralis.

Lunch på stan med turturs. Sedan hem, och vem stod där vid porten om inte Alf! Så bra jag har det.

Snart ska hela gänget snylta på en bil och åka för att storhandla. Jag ÄLSKAR att storhandla. Massa mat. Frågan är bara hur allt ska rymmas i köket tillsammans med mig och kläderna...Och just ja. Alfen också.

No comments: