Saturday, April 28, 2007

Pliktskyldigt bloggande

Bara för att jag känner att jag har ett ansvar. Som jag åtagit mig. Så ska jag berätta vad som händer. Men inte för att jag tycker det är roligt.

Är så förgrymmat trött. Och då är inget förutom Robin på TV roligt. (Som för övrigt är i en klass för sig, nice med lite nykomlingar i branschen.)

Igår hade jag redovisning. Gick toppen. Var nervös men kändes avslappnat när det väl var dags. Inte så många åhörare och jag kände de flesta. Skönt att bocka av en grej på listan.

Medarbetarsamtal på gymmet + körde stepklass. Var trött som attans innan men sprudlade av energi efter. Underbart.

Sedan jazzklass med Sara. Åh så roligt det var. Nu saknar jag dansen en massa. Det sitter på något sätt i blodet även om man tappat minst hälften av allt man kunde då det begav sig.

Idag har jag jobbat hela dagen. En massa deklarationsfrågor att besvara, vissa med framgång, andra inte. Tar sjukt mycket energi att vara övertrevlig och säga "tack tack" till 100 kunder.

Desto trevligare var glassätande i solen med god vän. Satt på bryggan med benen dinglades vid ån. Det är otroligt vad alla lyser upp av sommarvädret. (Och påtagligt hur alla fjortisar klär sig likadant, lyckliga över att äntligen få visa lite hud.) Kamraten och jag hade som vanligt obegränsat med ämnen att prata om, och vi kom till många insikter. Skönt att ha en likasinnad vän. ;)

Efter tupplur i köket har kvällen bestått av TV-tittande med kollektivets övriga invånare. Non Fiction är bra. Att läsa Rocky kommer hädanefter att få en helt annan innebörd. Underhållande är det.

Nu var mina ambitioner att plugga då dagens pluggminuter hittills stannar vid noll. Jag ställer mig dock mycket tveksam om det kommer inträffa. Jag är, bokstavligen, så korkad. När jag sovit lite blir jag som en senil gammal dam.

No comments: