Friday, April 20, 2007

MÅSTE plugga MÅSTE plugga MÅSTE plugga

Snart ska jag och Päran (alias Uppsalafanatikern) plugga i Mittuniversitetets bibliotek så det står härliga till. Ska bli intressant att testa på studerande i hemstadens stolthet. Jag ska försööka att inte förmätet se ner på det lilla lilla området och de tillhörande studenterna, bara för att jag vanligtvis pluggar i en grym universitetsstad. Verkligen försöka. Men det kan bli svårt. (Förlåt. Jag menar inte att vi på något sätt är bättre än er. Kanske bara lite...klokare?)

Ett problem bara.

Hade grymt bråttom igår när jag packade väskan hemma i kollektivet. Jag hann inte tänkte rationellt. Vilket jag borde insett när allt rymdes i en ryggsäck.

Så nu har jag som outfit att välja mellan ett par tighta jeans som klämmer in både lår och mage, vilket kommer irritera mig enormt hela dagen, eller en svart klänning som ser för uppklätt ut. Fast då kan jag ha sköna tights under med resår. (Resår - me like.) Helst skulle jag ha mysbyxor. Och stanna hemma i soffan. Och se på TV.

Ojoj nu fick jag en värmeattack. Jag är i klimakteriet 25 år för tidigt.

No comments: