Tuesday, April 10, 2007

G.O.D.I.S.

Avslutades den enorma godisorgien under påskhelgen med YTTERLIGARE VARSITT PÅSKÄGG? Ja. STORA dessutom? Ja. (Tack K:s mamma =))

Puh...Fan va störda vi är. Eller ja, jag slår nog även Keba.

Så sjukt mätta efter middag och efterrätt, men när vi kom hem började jag ta mig fasen ändå att proppa i mig.

När vi skulle lägga oss räknade vi upp alla negativa sidor med godis. Den enda fördelen var att det är gott. Men jag har sedan en tid tillbaka slutat säga att jag ska sluta med godis. Ingen idé. Det är bara att välkomna det sjuka överätandet, vara socker-bakis, bli tjock(are), släppa det dåliga samvetet för att sedan kämpa sig tillbaka till sundheten. Men det här med att man helt plötsligt, från att ha varit kedjerökare, skippar cigaretterna helt har jag aldrig förstått. Så jag vänjer av mitt sockerberoende med glass. Mums.

Min övergångsperiod tar nog aldrig slut. Alla mina försök att bli en sån där sund och harmonisk hurtigknutte som njuter av en kopp te lika mycket som en Pepsi Max, eller gillar morötter lika mycket som godis. Ain´t gonna happen. Yo.

No comments: