Thursday, April 5, 2007

Funderingar...

Giftormar är ute på vift.

(Puckade) föräldrar vill döpa sin dotter till Metallica.

En 10-åring väger 100 kg.

Vad är detta? Hur kan det komma sig att livet fungerar förhållandevis smidigt för oss medborgare, när samhället uppenbarligen består av så många icketänkande människor? Det är för mig en gåta.

Veckans politiska ämne: Fastighetsskatten tas bort. Hua mig hit och dit, klyftorna kommer att öka och rika blir bara rikare och rikare. JO, för bara man äger en villa (som man kanske ärvt) så är man ju rik. Not. Vad hjälper det att man äger en villa om de pengarna sitter fast i huset? Man kanske kan knapra på husdelarna om man är hungrig...hmm...

Klasskillnader. Är det så farligt egentligen? Jag tänker mig att en av våra största drivkrafter är ju ändå att nå framgång och kunna leva gott. Och om då alla av någon slags självklarhet skulle tjäna lika mycket och leva precis likadant, hur drivna skulle vi bli då? Ärligt talat...Det hycklas för mycket. För mig får det gärna finnas skillnader i samhället, däremot ska det finnas möjligheter för alla att ta sig fram och lyckas. MÖJLIGHETEN är det viktigaste. Lat eller ambitiös; alla bör vi få det vi förtjänar.

Alliansen är ute på turné. Undrar om de kommer till Uppsala? De verkar så snälla och trevliga. Inte som Mona, hon har för för mycket mascara och för konstig hårfärg. Men hon verkar känna många kändisar. Man kanske ska vara lite ond då. Maud är glad som en solstråle, är hon kompis med creddigt folk hon också månne? Tips: Maud bloggar. Kolla in!

No comments: