Saturday, April 14, 2007

...in the dust, oh please no

Fredag: Kände mig grymt duktig. Varför? För jag var i skolan HELA dagen. Händer ett par gånger per termin. Satt med gruppen, hade ett riktigt intressant samtal bl.a. om den fria rörligheten inom EU. Med tanke på de problem som redan finns (och antagligen kommer att öka) när tex. lettiska arbetare kommer till Sverige och jobbar (Vaxholmsfallet), är det kanske för tidigt att ha en sådan rörlighet mellan länder? Det förutsätter ju på något vis liknande regler och framförallt jämlikhet mellan EU:s nationer. Min idé är att den fria rörligheten borde delas in i zoner med avseende på vilken standard de olika länderna har. Om tex. de nordiska länderna har liknande arbetsvillkor och lönenivåer kan de utgöra en zon. Fri rörlighet i HELA Europa kanske vi är redo för först om 20 år? Tåls att tänka på. Gör det ;)

Never mind. Såg Lyxfällan. Ovanligt korkad tjej med eget företag utan att ha skött sin bokföring. Jag förstår inte varför man frivilligt skulle vilja blott sin dumhet för hela Sverige i TV?

Mamma och pappa kom igår med anledning av brorsans examen idag, weehoooo!!! Kollektivet bjöd på mackbuffé och fruktsallad. Kvällen avslutades med hejdlösa skratt, främst pga. de konsekvenser vi fruktade att våra jästa magar skulle medföra. Ett illaluktande sotigt dimhölje i hela köket...HAHA. Skrattar fortfarande.

1 comment:

Anonymous said...

jag ska skriva uppsats om just det nu! waxholm och och den ökande konkurrensen med koppling till värfärdsstaten