Sunday, March 18, 2007

Suchi för nybörjare (min andra gång ever)

Idag var dagen då kalendern var helt TOM. Lovely. Men jag hade av nån anledning söndagsdepression, eller kanske dagen-efter-depression. Allt har en baksida.

Jo just ja, har bytt namn på kollektivet till dårhuset. Den slutsatsen drogs idag efter diverse framkomna egenheter bland oss inneboende.

Var på stan med brorsan och agerade smakråd till kostymköp. Jag känner mig så fantastiskt lyckligt lottad som är tjej. Flera tusen för EN kostym! Otroligt korkat. För de pengarna skulle jag ränna runt som en galning på HM och ha råd med både fina och fula saker. HM är mitt lekland.

Tänkte träna men blev sovandes i tre timmar istället.

Kvällen har bestått av sushi (!), popcorn och film med los turturs. Jag måste få nämna dagens enorma, och oväntade, framsteg i karaktärsupppyggande. Trött, bakis och nere äntrade jag ICA. Sugen på nåt fett och choklad. Gick därifrån med rå fisk liggande på klibbigt ris. Med en lightglass i pinnformat. Jag är fortfarande förvånad. Och lite ledsen att jag inte fick mitt godis. Men sushin var god. Ska bli mitt nya begär.

No comments: