Saturday, March 10, 2007

Jag säger bara: SCHLAGER

Jag tar det på svenska. Lättare att uttrycka mig då. Hela engelsktalarambitionen fallerade när vi såg Timråmatchen. De förlorade några sekunder in på 5:e perioden i sudden death. Vaddå waste of time. Efter det fick all energi läggas på att trösta ledsen bror =(. In swedish.

Schlager!!! Den gör mig Lycklig. LYCKLIG, på riktigt. All cred till SVT för lysande upplägg. Luuk var otroligt bra som programledare. Så bra att jag vill ge honom en stor puss. Hans sång var obetalbar. Jag skulle betala mkt för att få mig en titt på Kristians och Carinas vardagsliv. Är allt på sarkastiska?

Rätt låt vann? Ja det är väl klart så in i helsike!!! The Ark - äkta, grymma, osvenska och extremt älskvärda. Jag älskar Ola Salo. Mycket. Jag älskar Måns Måns med. Och Sarah. Och Luuk.

Men, hård konkurrens var det utan tvekan.

Andreas Johnson - Tråkig. Men snygg. Och verkar sympatisk.

Sonja - Grym karisma och passionerad som få. Hennes lycka kan inte ha undgått någon. Underbar låt. Hade kunnat gå långt i ESC.

Anna Book - Hur mkt kan hon ha gått ner? 1 kg? Tyvärr är hennes storhet det enda man ser. Kommer hädanefter för alltid tänka på Susanne Lanefeldt när jag hör låten. (Se tidigare inlägg.)

Sebastian - Mycket bra låt. Men hans blyghet tolkas som dryghet. Han borde gå till en beteendevetare. Lär grabben den fejkade öppenhet som krävs.

Lärarinnan - Men sjunger hon inte falskt? Tack juryn för 0 p till henne. Nice story men inte mer.

Måns Måns - Puss ;) Han är grym. Vilken potential. Förtjänar framgång. Dessutom storfavorit hos mastern alias Bro.

Tommy Nilsson - Utfyllnad. Men vacker utfyllnad. Han är nog snäll.

Sanna - Puhh...Folket såg igenom hennes kopierande. Jag ska dansa till hennes låt. Men då slipper jag se hennes nuna. Snygg från halsen och neråt dock.

Sarah - Bedårande vacker, utstrålning som kan knäcka anybody. Men verkligen, är hon bara 25? 35 hade jag gissat. Och låten, jag ryser varje gång.

The Ark - I love You. Ge oss en stor jädra chock nu i Suomi-land. Ingen kan inte älska The Ark.

Imorgon blir det sallad och vatten. Tur jag har klänning och tights med expanderbart resår på mig. Annars hade något spruckit efter detta frossande.

Jag vill ha en hund. Nu. Ge mig en.

3 comments:

Anonymous said...

ojojoj vad det var mycket pussande hit och dit måns måns och vad de nu heter....bläääääääää

Josefin said...

hahaha vem är den anonyma som skrivit lite avis där tror jag =) skulle vara trevligt å ha sett melodifestivalen med dig vi är väldigt överens förrutom att Sarah borde ha vunnit =)Nästa år vill vi inte se Sanna i melodifestivalen jag oooorkar inte see henne blää. Nu ska jag softa, puss på dig

Josefin said...

Haha. Den anonyma är nog den där han som brukar sova i min säng. (Måns fick bara en fiktiv puss,hörru...) Jo jag håller med lite om att Sarah borde vunnit. Men The Ark har en lite större plats i mitt hjärta, vår relation går längre tillbaka. De är söta som valpar. Softish len, puss!