Sunday, March 11, 2007

Budgeten är min drivkraft

Nu vet jag. Varför tiden går så fort. I varje slut av en månad gör jag en budget. Efter två veckor vill man inget hellre än att resterande två veckor ska passera förbi. För då:

1. Får man mer pengar. Välbehövliga.

2. Kan man göra en ny budget. Jag ÄLSKAR att göra budgetar.

3. Börjar man om på noll, vilket innebär nya möjligheter. Alla pengarna på kontot öppnar liksom en helt ny värld, just då. Man får sig en glimt, en lycklig sådan. 5 dagar senare har dörren stängts och glimten är borta.

4 comments:

Josefin said...

hmm de går inge bra för mig nu, mitt inlägg försvann tokit!! aja bara göra en ny jag har ju ändå inget annat för mig än att sitta här. jag har aldrig gjort en budget faktiskt, har du lust att göra en till mig så ska jag försöka hålla mig till den en månad =)

puss å kram på dïg

Josefin said...

Absolut stumpan, med ära ska jag göra en budget till dig!

My said...

Min budget fram till nästa CSN är 100 kr om dan, som att ge sig själv veckopeng (fast varje dag) hihi...

Josefin said...

Hehe, den kör jag också med My. Fast på nåt sätt brukar det ändå sluta med att sista veckan är man nere på 10 kr om dan. Nånstans på vägen blir det liksom fel...