Saturday, March 3, 2007

Idioterna här i landet har ökat markant

Var nog tur jag inte skrev direkt när jag kom hem. Nu är jag snällare i sinnet, har sovit.

Var oroväckande nära att missa att kliva av tåget i Uppsala. Nån kan väl ändå vara schysst och väcka en? När jag klev av öppnade en man tågfönstret och gjorde ring-mig-tecknet. Han fick en du-är-avskyvärd-blick tillbaka. Va fan tror de? Jomenvisst, jag slänger genast fram mitt nummer så du din äckliga slemboll som raggar på vem som helst i högklackat och långt hår i panik från tåget kan få en dejt med mig.

Har blivit lite... aggressiv sista tiden...(Läs:bitch) Är numera expert på att ge onda igenomstirrande blickar till allt från snorungar som kastar snöbollar på torget till medelåldersgubbar som tränger sig före i kön utan att ens märka det. Jag lovar, smockan hänger i luften så get out of my way. (Eller knäet i skrevet på killen som bankade på dörren inatt hundra gånger, nån gång ska jag fethämnas. Det kan du hälsa Josse.)

Var som vanligt väldigt roligt att träffa mina favoritdansare. Potpurri från gårkvällen:
-Picknick bestående av gifflar & Pepsi Max på 45-minuters-tågresan. My ville helst lämna oss. Varför?
-Lockande av hår med ny locktång, därav min nya frilla som ni snart kan skönja.
-Stora skrattkravaller på restaurang (mkt god mat!) pga. stickprov i rumpan på krogen.
-En servitris som promt skulle impa genom att skriva våra önskemål i blocket utan att titta ner, hon föredrog att koncentrerat STIRRA rakt fram med falskt leeende.
-Sedan kvällen...jag bidrog inte så mkt till umgänget, varvade VR-läsningen med slumrande. Jag börjar bli gammal.

Kom hem idag till butter familjemedlem (;)) pga. att en granne inte följt reglerna BOKSTAVLIGEN i tvättstugan. Oroväckande utveckling tänkte jag i min tysthet, stackars framtida grannar när han växt till sig ännu mer. Hehe...men han e snäll innerst inne. Det är säkert.

Blev ingen träning. Ska snabbstäda, få upp grejer i förrådet, göra mig snygg och diska. Därefter mitt första vernissage nånsin =). Jag e med som fotoobjekt *stolt*. Kvällen slutar (eller kanske börjar) med middag och fest, jippi! Ska dricka drinkar så det står härliga till :)

2 comments:

Anonymous said...

HAHAHAHAHA...nu fick man sej allt nåra skratt igen...så där så de skaka i kroppen för att man försöker hålla tillbaka det=) ASSÅ banka-på-dörren-100gånger-mitt-i-natten-snubben..kan man vara mer störd...va ere för fel på folk...jag å my blev riktigt förbannade på honom å hans polare på lördagen, önskade du vart där å knäat honom i skrevet som du lovade JÄVLA PUCKON-snackade skit om vår schlagerfavvo sara bara för att hon inte e ett vandrande skelett!!!Hoppas du hade skoj i lördags =) det hade vi...pusspuss

Josefin said...

Ja det tror på f*n att såna åsikter skulle komma från en sån som han! Var nog tur jag inte var där, hade inte kunnat behärska mig. Tyvärr fick K smaka på mitt knä i skrevet idag (f´låt!!!), råkade träffa fel när vi brottades lite...Hehe...Roligt att ni hade kul igår! Puss på er =)