Thursday, March 15, 2007

Edited version av sommaren

Mina inlägg präglas av mitt state of mind just vid skrivtillfället. Just därför ska inget av det jag skriver tas på för stort allvar.

Mina älskade vänner. Jag Älskar sommaren. Den är underbar. Bitterheten slog över igår. Eller kanske snarare verkligheten. Men verkligheten ska aldrig få ta greppet om den positiva sidan!

Sommaren är det mest lovely som finns. Man kommer hem. Träffar sina barndomsvänner. Får vara med mamma och pappa mycket. (Och DET, det är inte fy skam!) Sova i samma säng som K varje natt. Uppleva medelhavskänsla under Gatufesten när grannarna festar dygnet runt till ljudet av Booten Anna, och med blottade hotellgäster i fönstren mittemot.

Så ett stort fan av sommaren, det är jag minsann. Det är bara dess labila tillstånd i form av oberäkneligt väder som ger den ljuva smaken en lite beskare krydda. Fast Schweppes e väl gott för det?

2 comments:

Josefin said...

Härligt josse, du gör mig så lycklig

Josefin said...

Och när du säger att DU blir lycklig så blir jag lycklig ;)