Thursday, June 19, 2008

Vardagslyx i skogen

Hade återigen en toppenkväll igår. Träffade Per på eftermiddagen och gjorde lite ärenden innan vi åkte till hans föräldrars hus. Där möttes vi av två ettriga små hundar vilka skrämde slag i mig först men sedan visade sig vara riktigt söta :) Är lite skeptisk mot hoppande och skällande hundar annars. Vi gick en härlig långpromenad med vovvarna medan jag fick ett sjuherrans magknip. Att smälla i sig en dubbelplopp som laktoskänslig var knappast det smartaste.

Hungriga som vargar åt vi sedan tacos, mums! Thomas kom förbi och vi spelade kort innan *gäsp* fotbollen började. Andra halvleken blev bra mycket mer underhållande eftersom vi fick se den sittandes i en bubblande kokhet utomhuspool ute vid en stuga. Grymt skönt! Jag kände mig dessutom superstylish i Pers pappas XL-shorts. Man tager vad man haver. Härligt med resurser i Norrlandsskogarna...

Sov hos mamma i natt, mamsen som nyss varit i Finland. Jag fick en knallrosa väska (jädrans ball!) och en stoooor Toblerone. Jammi. Idag får inte bli en latardag, ska tvinga mig ut på en promenad minsann.

PAPPA: Lunch idag?

No comments: