Saturday, June 21, 2008

Jag går under av detta icke-tempo

Jag har abstinens. Sthlms-abstinens. Tempo-abstinens. Stress-abstinens. Aktivitets-abstinens. Får hybris av lugnet. Det bokstavligen kliar i kroppen. Varför göra saker på 15 minuter som man kan göra på 5 minuter? En jädrigt berättigad fråga.

Får återkomma med midsommaraftonens eskapader, glömde kameran så jag har inga foton att lägga upp. Gårdagskvällen kan däremot sammanfattas med ett ord: TRÅKIGT. Tesen det är nyttigt att ha tråkigt ibland är fullkomligt idiotisk och kommer aldrig någonsin att anammas av mig.

För att fortsätta på gnälltemat konstaterar jag att NEJ, det hjälper inte att sova mycket. Ju mer jag sover desto tröttare blir jag, det är som om någon har bankat mitt huvud med en stor hammare. Måste vara en fet hangover efter en fullspäckad vår. Jag sover och sover och sover...

Nej mina vänner: Jag föredrar att ha fullt i kalendern, sova lite och att hasta fram. Det är livet!

Ikväll blir det i alla fall fest. Dagens hittills enda vettiga syssla har annars bestått av en timmes promenad. Det är tusan i mig okristligt.

No comments: