Tuesday, June 24, 2008

Edit: Fru sökes

Så dum jag är. Varför leta efter städerska och trädgårdsmästare när man kan få allt i ett? FRU SÖKES.

Appropå Chris (som verkar vilja insinuera att jag är lantlolla, eller hur ska jag tolka din kommentar? =)) fråga: Kan du namnen på blommor och olika typer av moppar också..?

Darling, här har du svaret: Så här ser det ut i farsans rabatt efter att jag gått bärsärkagång. Välkommen att leta med ljus och lykta efter något blomliknande. Det enda blomnamnet jag kan är ogräs. Har måhända att göra med min uppväxt tillsammans med mina föräldrar. Blommor är inte min grej. Bara onödigt bestyr. Tips: Uppvakta mig aldrig med blommor. Ge mig något jag kan ha nytta av, inte något som åsamkar mig besvär.

Vad mopparna anbelangar: HATAR DEM. Med risk att såra någon läsare nu, men jag har svårt att bli ledsen när någon skadats i en mopedolycka. Igår var jag nära att hytta med näven och explodera när jag gick en promenad och två snorungar åkte omkring med sina åbäken till moppar. Stegrandes på bakhjulet i försök att imponera. Det låter satan om dem.

Plockade bort ljusstakar och övrigt julpynt i pappas hus igår. Kändes dags. Men sedan ångrade jag mig. Jag åker ju bort i höst och kommer inte hem förrän precis innan jul. Vi hade besparat oss alla en massa möda om jag låtit allt vara kvar.

Gick en långpromenad förut men misslyckades med att hålla mig inom ramarna. Slutade med att jag fick ringa pappa för bilhämtning. Haha.

3 comments:

Anonymous said...

Låter som du har blivit riktigt pysslig av dig =) en riktig hemmafru! =)

Men en fråga, menade inte Chris mopparna som man städar med? Med tanke på att du pratade om städerska? Eller det kanske bara var jag som uppfattade frågan så =)

Hoppas allt är bra iaf! Själv sitter jag ännu högre upp i norr och väntar på att det ska sluta regna och solen ska titta fram. Verkar inte hända =(

Josefin said...

Ofrivillig hemmadotter kanske ;)

Haha, jamen det är klart du har rätt! Men du vet i Njurundatrakterna är moppar av det åkande slaget det enda jag tänkte på. Hehe :)

Instämmer med solen, kom fram bums! Kraaam!

Chris said...

hahahaha ja jag menade skurmoppar, smaaaart Jossan är du blond numera? =)

Nu blev jag iaf lättad över att det är fler än jag som bara kan gräs, ros och tulpan typ!
vadå man ska ju anställa en snygg trädgårdsmästare i framtiden ;-)

När åker du söderut igen?
Jag åker upp till S-vall nästa onsdag för lite gatufest, ser fram emot lördagen!!!
KRAM ha en bra dag!!