Saturday, June 7, 2008

En lördag med allt

Ännu en fantastisk dag! Men nu så är vi trötta både jag och mamma. Jag plockade fram shoppingHitler imorse och tvingade upp mamma i tid. Sedan följde shopping i stan för hela slanten. Fika till lunch, hyvens.
Mamma i sitt esse - skoprovandes. Sådana här bilder är för övrigt de enda jag får publicera på henne.
Lämnade mamma ensam några timmar för att köra danspass. Aningen orolig - hon tror alla i Sthlm är gangsters och trampar folk på tårna, bokstavligen. När jag mötte upp henne igen hade hon sett ett riktigt överklasspar. Det var dagens höjdpunkt för henne. Nästan så hon hade petat på dem för att kolla om de var äkta :)
Hade bokat bord på underbara CiaoCiao på Karlavägen. (Jag tror det är det bästa Sara!) Genuin italiensk inredning.
Åt god pasta med kyckling, drack cider och avslutade med capuccino.
Tack mamma för allt!

Efter middagen fortsatte vi helgens promenadtema och traskade hem i perfekt väder. Nu blir det softish lens...

1 comment:

Anonymous said...

Vi MÅSTE äta där en varm sommarkväll så fort du kommer hem till 08-land. Å sen hem å ha myskväll med pepsimax och lösgodis & spel =) hihi. Hoppas det gick bra med papprena. PUSS ses snart