Thursday, June 5, 2008

Fredag en torsdag

Jobbdagen var trevlig. Är alltid en soft stämning dagen innan helg, och ännu bättre när det vankas långhelg. Plus sommarväder! Fick tårta IGEN. Personalomsättningen kommer göra mig kak- och tårtberoende. För finns det så tar jag. Gratis är gott och måste konsumeras.

Promenerade ner till stan, massor av folk i rörelse. Skrikande, lyckliga studenter på lastbilsflak, stolta anhöriga, solande människor, ungdomar på väg till fest...Härligt! Hade inte bokat bord någonstans vilket var en miss med tanke på hur proppat det var runt Kungsträdgården. Fanns som tur var plats på Café Opera.Lika trött som jag ser ut.
Det perfekta saltkaret för en saltoman som jag! Man trycker bara på toppen så singlar det ner salt efter salt efter salt efter salt efter salt...Mums.Pappus :)
Efterrätten. Jag vet inte, glassen kanske är enormt exklusiv, men en liiite större klick hade uppskattats.

Pappa sitter nu helt utpumpad i soffan. Fullkomligt förstörd. STACKAREN har fått bära sin tuunga väska några meter för mycket, fått gå heeela vägen från Kungsträdgården till plattan och DESSUTOM tvingats laga sin dotters felande balkongdörr. Han lever ett tufft liv, det står klart. (?)

No comments: