Sunday, June 15, 2008

I Sundsvall

Yes, då var man tillbaka på samma plats som i julas. Vid fönstret i pappas hus, snyltandes på grannens trådlösa nätverk. Det här med grannsamverkan ska inte underskattas.

Tågresan hem såg ut att bli en mardröm men artade sig som tur var. Kom till perrongen och tåget för att upptäcka att vagnarna var fullproppade med folk och stora väskor. Ståplats hela resan hem, YES! Jag och en Sundsvallsbekant suckade djupt. Både lite lätt slitna efter festande, inte klockrent i kvav tågluft. Lyckades få sittplats i Uppsala när Elin tågade in (!), och vid bytet i Gävle fick Emil enligt vår strategiska plan kuta före och ro åt oss sittplatser. Klappat och klart.

Påminn mig att varken vara ute i sista minuten eller snål nästa gång, X2000 är värt pengarna. Nu satt jag och Elin hungriga hela resan, inte ens en fikavagn fanns på plats.

Jaha, då var man här då. Inser att det kommer ta ett tag innan jag lyckas trappa ner från Sthlms-tempot...Men har en del att göra så alltför rastlös borde jag inte bli. Puhh...

No comments: