Thursday, June 26, 2008

Om ingen säger något blir det aldrig bättre

Åh herregud. Nu har Josefin på krigsstigen varit i farten.

Jag har jobbat på en banks kundcenter i flera år, och jag FÖRSTÅR verkligen att kunderna inte hyser särskilt mycket kärlek för oss. Har suttit i flera telefonsamtal nu för min mammas räkning och servicen SUGER. Somliga har det här med "kunden-har-alltid-rätt" i sig men det är inte många. Men skam den som ger sig. Nu har jag i alla fall fått rätt och dessutom fått uttrycka mitt missnöje.

Det är förresten något alla vi svenskar borde bli bättre på. Att sluta gnälla och göra något åt saken istället. Detsamma gäller komplimanger - ut med dem!

På bebisfronten verkar det vara lugnt än så länge. Men SNART blir jag faster! Jag längtar så mycket...Ett mirakel till familjen :)

No comments: