Monday, June 23, 2008

Midsommaraftonen

Efter påhälsande hos Marcyboy (han har fått flertalet påpekanden om hans fabulöst dåliga bloggande, men det ryktas att han kanske är i startgroparna igen...) åkte jag till Njurunda. Jag, pappa och farmor drog till Hembygdsgården på Klockarberget där vi (läs: jag) såg framför oss ett idylliskt midsommarfirande. Tvyärr saknades två av huvudelementen: Solen och åtminstone ett barn att stöka på med. Aningen tafatta strosade vi omkring...Farmor och hennes son, tillika min far. Vet inte riktigt vad som hände här. Varför håller jag väskan på ett sätt som vore mer passande för shorty bredvid mig? Underligt. Det lilla fiaskot fick sin prick över i:et när stången låg istället för som sig borde, stod. Danslaget var försenat och vi fick snopna lämna platsen utan att ha fått dansa groddansen. Nästa anhalt var fina Lörudden. Genuint! Blåste som satan men så är väl havslivet I presume...Vet inte hur mycket lax jag ätit denna vecka...Här var det lax till förrätt...Och lax till huvudrätt. Restaurangen rekommenderas verkligen. Ta er dit och vräk i er lax.
Jag vill åka båt. Någon?

3 comments:

Anonymous said...

..ja det är mitt officiella namn numer.
Båtfärd måste vi väl kunna ta o fixa?

Josefin said...

Hehe, yes! Ja fixa båt bums! =)

Anonymous said...

Ååå så vacker du är i ditt långa hår =) jättefin. HAHAHAHA, skrattar ihjäääl mig, .."som shorty bredvid mig..." haha..

STOPP OCH BELÄGG!!! Sluta upp med att shoppa upp dina LA-pengar på tråkiga och DYYYRA HM-kläder =) ROSS e mycket trevligare hihi. OCH THE GROVE med all sin julbelysning i december, ååååå...pusspuss kom hem nu tokfia!

Fresten vaddå jobbjour? Vad cooolt, du kanske asså sova å få betalt!!! Värsta grejen, jag vill oxå =)