Friday, July 27, 2007

Uppblåst och fördummande debatt

Jag KAN inte låta Aftonbladets fråga till sina läsare passera förbi obemärkt. Frågan lyder:

-Tycker du att man ska beskatta fett i mat?

Frågan är så inbecill att den är näst intill omöjlig att kommentara. Beskatta fett? Om jag vill äta fett, ska jag inte få göra det? Det bör ju bli väldiga problem för de stackare med extremt hög ämnesomsättning som behöver mycket fett. De små krypen kommer inte ha råd att föda sin arma pinniga kropp.

Var går gränsen för hur stor makt staten ska ha över sina invånare? Jag kan verkligen inte förstå när vi människor tappade allt sunt förnuft och förmågan att tänka själva. Obegripligt.

Om fett ska beskattas borde öven socker beskattas. Egentligen alla kolhydrater eftersom de ofta är boven i dramat. Nej förresten, beskatta ALLT som människan någonsin är benägen att äta. Snacka om kollektiv viktnedgång! Inför samtidigt obligatorisk gympa ute på gatorna 4 ggr i veckan, förbud mot att titta på TV mer än en timme om dagen, och ranson på max 100 gram godis i veckan.

Är den någon samhällsfråga som har fått oförtjänt mycket uppmärksamhet, och framförallt som har krånglats till något förbannat i onödan, så är det denna. ALLT SOM ÅKER IN SKA UT. Den som inte förstår den ekvationen, eller förstår men inte följer den, får skylla sig själv. Det är bara jag själv som kan påverka min kropp, ingen annan. Och de föräldrar som fettar upp sina små barn borde straffas.

PUCKON.

2 comments:

Josefin said...

man kanske kan få ersättning när man skiter ut maten, då kan man ju satsa på laxeringsmedel kanske

iaf så påminner det här mig om en bok jag läste som jag desvärre inte kommer ihåg titeln på hmm men de ska jag kolla upp. En bok om vilken makt och kontroll staten har över alla människor, boken var ju helt sjuk men man inser efter ett tag att det inte är så långt ifrån verkligheten! Puss på dig söt

Josefin said...

Haha...ja! Nej det är i högsta grad verkligheten! Jag säger då det...pussar!