Sunday, July 15, 2007

Social spontanitet


Sista natten avklarad för den här omgången. Schemaläggarna hade nog tagit sig en grogg för mycket vid planeringen då inga nattavlösare anlände, så jag fick stanna en timme extra. Tur för mig då jag fick äran att öva mitt tålamod något kopiöst under ett samtal. Oh lord...
Dagen har passerat under temat spontanitet.
Jag träffade mina härliga vänner Chris & Hedvig, samt en Johanna som var härlig hon med. Vi köpte med oss picknick och satte oss på bryggan vid ån, under en värmande sol. Nice! Blev snicksnack om allt möjligt. Mina vänner är underbara och det är en ynnest att få träffa dem.
Hem till kollektivet där en av de två lodisarna till min yttersta förvåning proklamerade sin önskan att gå ut och ta en öl. Sagt och gjort, jag sprutade på mig parfym och lodisarna fräschade (tack och lov) upp sig. Nere på stan blev vi extremt övertygade om att Sverige sakta men säkert närmar sig Rysslands servicenivå. Stod utanför en restaurang i väntan på ett "Välkommen in och sätt er!" av den stressade och fåtaliga personalen. Välkomnandet kom aldrig så vi tog våra feta plånböcker och gick därifrån. Loosers! Tacka vet jag Turkland där personalstyrkan är minst den trippla.
Gick till trevlig uteservering på Åkanten. Åt god mat och drack ett glas vin, allt i överensstämmelse med vår goda ekonomi. Inte. Alls. Men ändå. Master och svägerskan fick strikta order om att inte bete sig som ett par. Jag vill ju, FÖR GUDS SKULL, inte framstå som en olycklig sorgslig efterhängsen singel. Nej, sånt trash vill jag inte beblanda mig med. Keba, ge mig en ring dämmit så att alla ser att jag är en del av ett par.
Traskade hemåt i duggregnet. Eller snarare lubbade, i försök att hinna till affären innan den stängde. Vi hann. Vilket jag ångrar nu, när jag sitter här i sängen med svettningar orsakade av all äcklig glass och godis som ligger och skvalpar i min mage. Jag är en obotlig sucker for sugar.

No comments: