Thursday, July 26, 2007

Nästan lika bra som farmors

Har varit en toppendag idag. (Som visserligen fick ett irriterat slut. Tips till er passiva människor: Om man är två och den ena fixar allt känns det inte riktigt passande att klaga. Då kanske vederbörande borde tänkt på att jobba lite själv istället. Det finns lägen då tacksamhet är det enda rätta, nada mas.)

Hur som helst.

Jobbade i fem timmar samtidigt som jag ringde runt till instutitioner och kundcenter som galen för att ordna det som behövs för bostad . Ropar inte hej förrän jag är över ån men förhoppningsvis är det klart innan jag åker hem till Norrland igen. Gode Gud snälla...

Kände en underbar frihetskänsla när jag slutade vid 13, hela dagen framför mig att disponera efter egna önskemål! Handlade och stupade i soffan när jag kom hem, och sov. Vaknade upp pigg och alert ett par timmar senare. Det är otroligt vad lite sömn kan göra, man blir en annan person.
Pigghet i kombination med tom kalender brukar oftast resultera i en eldande iver att hushållsarbeta. Det gäller att ta möjligheten när man har den. Satte igång med tvättning av hela kollektivets smutshög, vilken sällan består av få plagg. Har tidigare nämnt den extremt osunda förbrukningen av handdukar här och förbättringen verkar ha gått om intet. Gav master ett erbjudande om att laga middag och mannen som äter samma mikrorätt fem dagar i veckan var inte sen att haka på.

Och den här gången lyckades jag med mina stuvade makaroner, weee! Är mycket stolt över mig själv och mina hushållskunskaper. Kontakta mig gärna om ni önskar recept, guidning eller helt enkelt att få komma över på en sked stuvade makaroner. Jag är inte den som snålar med min talang.














Utan ketchup eller med ketchup - as you wish.

No comments: