Saturday, July 28, 2007

Länge leve fredagar

Har varit en lång dag. Inte särskilt händelserik, men lång. Jobbade till 14. Jag och Chris ställde in vår tänkta promenad pga. pissvädret som verkar vara det enda Gud kan erbjuda oss i sommar. Var är värmen? Ska inte klimatförändringarna (HOTET) göra det varmt för oss INNAN allt skit kommer? Jag vill ha värmen BUMS, då känns det mer godtagbart att översvämningarna kommer sedan.

Köpte lite presenter på stan, har bland annat en liten svägerska som fyller 23 på söndag :)

Bums ner i sängen vid hemkomst, somnade troligen inom 10 sekunder. Måste ta tag i mina sovrutiner, det här levernet passar sig inte. I den nya bostaden ska jag minsann plocka fram the Perfect Moí!

Svägerskans kusin är här över helgen, så vi traskade alla tre över till svägerskans föräldrars hus inte långt bort härifrån. BAKNING stod på körschemat. Lyckades producera fram ett tjugotal chocolate chip cookies och en kladdkaka. Ribban för morgondagens (läs: dagens) partaj har satts minst sagt på en hög nivå. Så alla ni icke-inbjudna som inte kommer imorgon, ni missar allt något! MOOOHAHAHAHAHA! (Inbjudan till grabbsen kvarstår.)

Nu sitter jag här igen på sena natten, efter ett till avsnitt av The Wire med master, när jag borde befinna mig i horisontalt läge och sussa. Ska upp tidigt imorgon, titta på lägenheten i Sthlm som jag skrivit kontrakt på. Min största önskan är att slippa GULA FULA väggar, orangea likaså. Uppsala verkar besitta en förkärlek för just de kulörerna. Spyr snart på dem. Vita, gråa, beiga, ljusrosa färger: JA. Skulle helst slippa plastmattor också men det önskemålet kan jag nog stoppa upp nånstans.

1 comment:

My said...

Men du är ju en hejare på att tapetsera om ;-)