Friday, July 27, 2007

Och en...

LÄGENHET!!!

Jag är överlycklig, en tung sten har fallit från mitt hjärta. Hoppas slippa fler drömmar om bostäder och att vakna upp rinnande av svett. (Jo, det är sant, i natt när jag vaknade var jag blöt. Hade små pölar på kroppen. Troligen mest p.g.a. fuktigheten, men fräscht var det icke.)

Har alltså skrivit lägenhetskontrakt nummer två nu på kort tid, men förhoppningsvis kan jag lita mer på Stockholms Studentbostäder än på en skum kvinna. Är en fyra på Lappis vid Universitetet. Har inte sett den än men jag förväntar mig en skinande ren, ljus och fräsch toppvåning med lyxiga faciliteter. Ska titta på den på lördag, då kan jag äntligen börja planera och inreda i huvudet. Inreda! Åh, nu får jag ett hem som jag kan bo i hur länge jag vill. Och en fyra dessutom. Då kan ni alla hälsa på mig närhelst ni önskar och sova över =). Ett rum ska garanterat bli en walk-in closet. No doubt. Här ska överkompenseras massor för mina senaste månader med alla mina kläder i väskor.

Kostnaden för detta kap är förutom hyran att plocka minst 10 (15) poäng per termin på Stockholms Universitet. Då jag kom på den eminenta idén bara för ett par dagar sedan att utnyttja alla mina ködagar fick jag helt enkelt välja och vraka bland de kurser som hade lediga studieplatser. Vardagslivets kulturhistoria eller något i den stilen var den bästa av de sämsta, ska bli spännande...=) Så får bli dubbelkörning med sociologin under tio veckor. Är otroligt dålig på att plugga flera saker samtidigt, blir så splittrad, men nu är det bara att ta sig i kragen och prestera.

Supernöjd är jag i alla fall att ha fått en stor lägenhet relativt nära centrum, och att jag slipper krångla med svartköp av hyresrätt eller andrahandsboende.

No comments: