Wednesday, July 18, 2007

Afterworken

F´låt! För ickenärvaron igår. (Ursäkten riktas främst mot dem som hävdar att de är beroende av min blogg. Jag vet att det måhända låter som en osanning, men det är sant.) Jag skyller inte på mycket att göra. Ren och skär lättja är orsaken.

Anyways. Back to nutiden. Eller igårtiden snarare. Vad hände?

Jag tänker och tänker...Vad i helsike gjorde jag...?

Var på gymmet. Skulle springa men blev en flopp, knät värkte och benhinnorna likaså. Får lägga ner löparambitionerna.

För övrigt hände inte mycket av intresse förutom afterworken på Bryggan. (För er ickestuderandes; Bryggan är en klubb på en nation i Uppsala, närmare bestämt Snerikes nation. Uttalas Snärkes.) Blev en hellyckad kväll. Jag drog med mig svägerskan, och vi körde på temat dela-på-allt. Åt en huvudrätt, en flaska vin, en efterrätt. Tillsammans. Det enda vi fann omöjligt att dela på var cola lighten. Det finns vissa saker man INTE delar på, och cola light är en av dem. Slagsmål undviks gärna på trevliga tillställningar.

Hedvig & Chris var också där, roligt! Skön stämning överhuvudtaget; mycket folk, trevliga vänner, varmt ute, god mat och musik i min smak. Ni vet, sån där cool musik med dunkande bas. Man känner sig jädrans ball när man lyssnar på den. För övrigt var det mest folk jag inte kände, förutom kollegan som kallar mig för "hater". Ja, alla känner vi väl till att jag är en bitter och elak jävel, så det nicknamet är inte så mycket att göra åt. Bilder från kvällen kommer...

No comments: