Wednesday, July 25, 2007

Sängen = paradiset

Efter 37 snoozningar klev jag upp imorse, efter allvarliga försök att hitta något litet, om än pyttepyttelite, i mig som gjorde ont och därmed legitimerade sjukskrivning. Hittade tyvärr ingenting, aldrig får man vara sjuk när det passar.


Första dagen på jobbet (efter alla lugna nätter) fick en galant start då jag tog mitt första samtal utan att ha kopplat i headsetet. Efter att jag insett mitt misstag och förstod att kundens röst långt borta i evigheten kom ut i högtalaren istället för i hörlurarna skämdes jag i mängder och pillrade frenetiskt med sladden i panik. Sådärja, då var jag igång.


Jobbig och framförallt tröttsam dag. Har börjat så många nya medarbetare att jag knappt känner igen hälften. Kunderna, däremot, är same same...


Dansaerobicen kändes åt helskotta vilket även det gav mig skamsköljningar. Då värmde det verkligen i mitt hjärta när jag fick snälla kommentarer...


Lägenhetsjakten fortsätter för full fart, samtal hit och samtal dit. Det gäller att trixa lite. Enträgen vinner. Hoppas jag.


Jo, just det: Grattis Chris! Vi är så glada att du låter oss leka med dig i Sverige innan du far tillbaka till Amerikat igen. Du e coolast ;)

No comments: