Saturday, July 21, 2007

Litet kaos i mitt sinne...

Hej mina älskade vänner.
Dagen har bjudit på en mångfald av känslor hos mig. Nu under kvällen har jag dock landat i ett härligt sinnestillstånd och jag känner mig full av tillförsikt. Det lustiga är att jag inte har en aning om vad begreppet tillförsikt betyder. Men jag är säker på att det är det jag känner.

Synonymer till tillförsikt är tydligen: förtröstan, tillit, tilltro, lugn, säkert hopp, hoppfullhet, optimism. Se sisådär! Den satt mitt i prick. Nu är jag övertygad om min känsla.

Sista natten nu. En orsak till mitt ambivalenta känslotillstånd grundas i att min Keba oväntat kom till mig i helgen. Naturligtvis underbart att få träffas lite mitt i hans turnerande. Mindre underbart att jag måste bege mig till jobbet när han åker hem till min säng och myser.

Har dessutom mitt fina dansgäng här över helgen, som jag missar att gå ut och svänga rumpan på klubbar med. Jag har dock gjort mitt bästa för att umgås med dem så mycket som möjligt. Åt middag tillsammans ute igår, hemlagat av de små husfruarna. Idag var vi på Fyrishov här i Uppsala, ett sommarbad! Första gången på länge som jag badade i Sverige. Det går inte direkt att jämföra med badandet i Turkland. Efter 10 minuter i poolen hade jag fortfarande gåshud. Men lite hopp och lek blev det i alla fall =). Hängde med på en cider och kladdkaka nu under kvällen på en nation, innan jobbet. Det är extremt tillfredställande att sitta ute med sina vänner och njuta av sommarkvällen.

Annat som skapat ett obehagligt, påtagligt och ohälsosamt pirr i kroppen, fysiskt kännbart, är detta satans boendebekymmer. Jag vill bara att det ska ordna sig nu och att jag får reda på till vilken adress jag ska fixa eftersändning. Positivt är i alla fall att min bästa bästis har en etta på G i Uppsala, ska titta på den imorgon åt henne. Bara den har ett utrymme över att placera en översovningsmadrass åt mig på så godkänner jag den =).

Så varför slutade kvällen i uppåtläge? Min underbara och exceptionellt roliga mamma hade svarat på mitt mail, och efter att ha läst hennes funderingar kan jag inte annat än skratta. Mammor är oumbärliga figurer. Fick jag så skulle jag publicera hennes mail, men jag anar att det skulle ogillas starkt av vederbörande. (Vi kanske kan ge ut en bok en vacker dag mamma, av vår mailkorrespondens?) En av hennes djupa reflektioner angående uttrycket "singel": Heter det dubbel om man är ett par? Jag kunde inte svara henne. Men jag befarar att det är så illa att ett par inte benämns som dubbel därför att partnersarna smälter in i varandra, och blir som en singel, om än en mångfacetterad singel. Min fundering är därför om det möjligtvis borde heta smältsingel. (Jag vet, den funderingen sög, men så var min tankegång.)

No comments: