Tuesday, July 10, 2007

Live earth

God morgon. Hur mår ni?

Jag saknar den svenska sommaren. För övrigt är det finfint. Några få stressmoment som mal för tillfället, det största av dem Facebook. Gick in i djungeln med blandade känslor, tar ju sjukt mycket tid men bevare mig väl, JAG VILL JU INTE HAMNA UTANFÖR GEMENSKAPEN! Men make no mistakes, min bebis bloggen kommer alltid att vara nummer ett på listan.

Jag och pappa ska bege oss ut på stan och shoppa åt honom. (Önskar att det var till mig, men av förklarliga skäl är så inte fallet.) Pappa har ärvt brorsans tröjor vilket i och för sig är bra på alla sätt och vis, men alla tröjor har ett bäst-före-datum. Vilket bör ha passerats för en lång tid sedan.

Förresten. Varför i hela fridens torg kritiseras allt och alla i media? Måste ju vara en sjukt stor andel av tidningarnas utrymme som ägnas åt klagovisor. Skulle kunna gå igång med en hel D-uppsats i ämnet, framförallt allt jävla gnäll på regeringen. Det senaste i harangen av klagomål: Live Earth-galan. Hur kan ett så välmenat jippo tvingas ta emot så mycket skit? I dagsläget har artister och kändisar överhuvudtaget en enorm makt och deras handlingar kan få stor genomslagskraft, och då är det väl lysande att använda dem till att föra fram budskap. Politikerna kommer inte ens hälften så långt, partifärg kommer alltid att stå i vägen. För min egen del har jag absolut skärpt mig efter galan eftersom jag först då, på riktigt, insåg hur lätt det är att bidra. Spola mindre vatten, inte ha på en massa lampor o.s.v. Så gnällspikar, piss off. (Och jag ska bums gå och slå av TV:n som står på helt i onödan, skämmes på mig!)

3 comments:

Anonymous said...

Mmm du har så rätt så..det är mycket lättare att klaga än att berömma =( man kan alltid hitta nåt att klaga på men tro det eller ej man kan oftast hitta nåt positivt oxå, och det är ju mycket roligare...och som vi sagt förr.."it´s all about the inställning" å jag tycker oxå att galan kan få ett plus då jag inte längre låter både radio å tv stå på å skrika samtidigt som jag lyssnar på musik på datorn haha!vi MÅSTE börja repa nu så comebacken inte blir en FLOPP å publiken kanske luras tro att vi fått en släng av kassrans..ohnooo!puss på dej

Josefin said...

Där sa du minsann några sanningens ord! Bra där! =) Vi kan nog konstatera att media har en sugigt dålig inställning. Fy! Hahaha...jaadu kassransvarning finns faktiskt...får icke hända! Måste boka in träningar snarast! Jag ska fundera inatt på jobbet =). Puss! Jobbar du varje dag?

Anonymous said...

Ojojo..jobbar du natt..lilla ambitiösa vän =) men det är ju bra om du har tid att planera schema åt oss..hehe!Snart kommer So You Think You Can Dance, du missar =( men ska kolla åt dej me å se om ja får nån inspiration hihi PUSS