Wednesday, July 4, 2007

Lapplandsfest

Var nere på Gatufesten ikväll. Stadens stora fest då hemvändare anländer och alla lever upp i någon slags plötslig alla-är-vi-vänner-och-passar-på-att-festa-värld. Personligen får jag social fobi när jag vistas bland så mycket folk. Inte för folkmängden i sig, utan för att risken för kallprat, skamsköljningar och ångest för gammalt grus är hög.

Träffade visserligen många trevliga människor. Men faktum kvarstår att enda sättet att inte känna sig som en besvärad bonnläpp är att stoppa i sig alkohol. Då missar man allt det otrevliga som skräp, fulla fjortisar och för hög musik.

Bitter? Jag?

Jovars. Men det är bara för att jag var så urbota dum att jag inte tog ledigt hela veckan vilket jag brukar, och för att jag inte ska gå alla dagar. Dålig planering. Min dumbom.

No comments: