Tuesday, July 17, 2007

Kan Sverige bli Medelhaviskt?

Den dagliga (kvällsliga) rapporten av ännu en dag i mitt liv följer här:

Vaknade omtöcknad efter 3,5 timmars sömn, allt pga. den där satans serien. Hämtade tvätt. Somnade om i 1,5 timme.

Blev upptvingad ur sängen för en promenad i det fina vädret. Jag, svägerskan och Uppsalafanatikern gick runt i Botaniska trädgården och tittade på det fina rosa Slottet. Uppsalafanatikern, som bott här i flera år, tryckte på knäppakortknappen oftare än den värsta japanen. Jag säger då det...

När vi ändå gick omkring i den nördiga delen av staden passade vi på att besöka BMC. Förkortning av något som har med ett biologiskt medicinskt centrum att göra. Whatever. SPV. RFV. HSB. BMC. Jag fick äntligen beskåda den beryktade halvkilometerslånga korridoren. Och ja...vad säga. En lång korridor var det allt, men mer än så vet jag inte om det är.

Tog en sallad vid ån nere på stan. För att sedan traska hem och sova.

Kvällens första anhalt var SATS på Söder där en aerobics med mig som frontman gick av stapeln. Kul som attans! Därefter dejtade jag med min fina vän tomteblosset, som även hon hade struttat runt som instruktör. Hyvens. Vi satt på en uteservering på Söder och tjattrade om den kommande galan. Vad kan vara härligare än ett aktivt uteliv på Sthlm´s gator? I love it. Värmen gör oss vänskapliga, kylan isolerar. Så sant som det är sagt.

Vad händer nu? Jo, era svennar. Det är dags för ännu ett avsnitt av "The Wire".

1 comment:

Anonymous said...

Kom ihåg nu å koreografera nån fin liten dans =) istället för å titta på den där serien =)ja e jätteinspirerad sedan vår date igår =) innan var ja lite orolig men nu känns de bara kul =) hihi...läste oxå att Framtidsgalan hålls på GLOBEN nästa år..SO we better make them love us =)