Tuesday, June 12, 2007

Tandläkaren...

...besökte jag idag.

Vid varje tandläkarbesök anländer ångesten. Ångest för alla de gånger (=aldrig) jag inte använt tandtråd, alla de gånger jag HAR lagt mig onykter (av alkohol eller trötthet) med oborstade tänder och för alla de mängder söta saker som slunkit in i min mun.

Och varje gång ligger jag i stolen med krampaktiga småsvettiga händer och flexade fötter, medan min min undersöks. Håller andan och vill att hon bara ska flyga förbi tänderna: P1, Z3, K2 o.s.v. Utan att nämna karius eller baktus.

Min dom blev en s.k. defekt. Glad i hågen blev jag över att inga hål fanns, då jag väntat mig minst två. Tills jag insåg att "defekt" kanske är kodordet för hål. Är det så? Har de slutat med karies och börjat med defekt? Va? VA? VAVAVAVAVAVAVAVAVAVA?

På tisdag ska defekten bli en perfekt. AAARRRRRRRRGGGGGGGHHHHH vad jag avskyr det där ilande ljudet av borrningen.

2 comments:

My said...

Duktigt av dig att gå dit...Har inte vart hos tandläkaren sen vi bodde i Rissne...:-/

Josefin said...

När jag skulle borra mitt hål så hade jag min mp3 med mig. Höjde högsta volymen med Britney i lurarna så jag knappt kunde höra borren. Jag koncetrerade mig till max på Brittan när hon sjöng så ljuvligt för mig. Det funkade faktiskt. Utan Brittan hade jag svimmat av rädlsa och nervositet. KRAM