Sunday, June 3, 2007

Ambivalent fjolla

Ännu en helg till ända. En underbart perfekt helg. Och ju bättre man haft det desto sämre mår man när det tar slut. Så med gråten i halsen sa jag hejdå till Keborst vid tåget. En blandning av kärlekssaknad, söndagsdeppighet och ensamhetsskänsla. Hyrde första säsongen av Vänner för att muntra upp mig själv. Vänner och Alla Älskar Raymond har räddat mig i många dystra stunder. Gör gott för själen.

Jag har så mycket kärlek i kroppen som vill ut. Blir så ibland. En blandning av lycka för att jag har så många att älska, samtidigt en sorgsenhet för att jag inte är med dem just nu.

I stort sett hela dagen har spenderats på läktaren på beachvolleybollen. Så grymt härligt. Strålande sol, massa ungdomar, en minst sagt lyrisk speaker och spännande matcher. Solen är farligt het. Båda syskonen L fick smaka på nyans röd på skinnet igår så idag blev det till att täcka för.

No comments: