Sunday, June 3, 2007

MAMMA


Näste man till uthängning. Eller rättare sagt kvinna. Passande till min stundande sinnesstämning av längtan efter kärlek föll valet idag på...MAMMA.
Min mamma är en kvinna att vara stolt över. Jag ser upp till min mamma. Hon är en driftig kvinna, som kanske inte vet om det själv. Men jag vet. Hon kan mycket, och lär sig gärna nya saker. Även om hon hyser stor aversion till att utveckla sig inom den tekniska världen. Efter minst ett år av nyttjande av internet är risken fortfarande stor att det går åt helskotta när hon ska maila, göra bankärenden o.s.v. Det är i dessa stunder som ens pedagogiska förmåga genom telefon starkt prövas.
På senare år har jag (i vissa fall till min fasa) upptäckt att jag är som min mor. I många avseenden. Jag hetsar lätt upp mig. Jag kan tjata utan anledning. Jag kan tala i falsett. Jag oroar mig för mina älskade.
Min mamma är en kycklingmamma. Jobbigt i många stunder, men ack så underbart i andra stunder. Min mamma finns alltid där, oavsett var när eller hur. När jag fick akut urinvägsinfektion mitt i natten och satt vaken på toaletten i timmar av smärta kom hon på en kvart när jag ringde. Utan funderingar.
Vi kan lätt hamna i småbråk. Som en stund senare får ett abrupt slut när vi hittar ett annat ämne.Min mamma är en fin vän. Vi har mycket roligt hon och jag när vi leker. Jag brukar sno hennes kläder, väskor & skor. Hon har mer koll på trender än jag. Nu blev jag blöt i ögat.
Massa kärlek till dig min omtänksamma, generösa, godhjärtade, starka mamma. Jag älskar dig så mycket.

1 comment:

Josefin said...

jag blir tårögd, VACKERT