Wednesday, June 6, 2007

Paps

Nä, nu är det verkligen dags för en ny presentation. Då personen i fråga bett om att få sin uthängning avverkad snarast möjligt så han slipper våndas mer, går jag självklart hans önskan till mötes. Vad han våndas över är jag emellertid ytterst frågandes över, för vilka flaws kan nånsin finnas hos min PAPPA? ;)

Pappa. En nobel man. En farsa att vara stolt över. Inte sällan slänger jag i en konversation in en mening i stil med "min pappa säger att" och sträcker lite på mig, full av tillit att min pappa har rätt. För min pappa har alltid rätt. I mina ögon. (Varför jag under Rysslandsresan blev lite putt över att han då och då slängde in lite osanningar. Fy på dig.)

Kanske ska jag inte skriva sånt här. Kanske är för integritetskränkande. Men jag måste. Min pappa är aktieexpert. Coolt va?! Megacoolt tycker jag.

Min pappa är dessutom expert på att uppskatta tider. Och antal. Och sträckor. Det här med uppskattningar är hans grej. Lokalsinnet är också det på topp. Även om han i Tallin gjorde bort sig totalt då vi hamnade på heeelt fel plats. Efter analyserande av undertecknad kom vi dock fram till att detta endast hade sin grund i att han upptäckt att svärsonen också var en hejare på att hitta, och därför slappnade av en smula. Vilket uppenbarligen gick åt skogen. Så den tabben gör han aldrig om.

Pappa är ganska lättövertalad. Lyckades bland annat övertala honom (och min mor) om att en kort tid efter en totalrenovering av mitt dåvarande flickrum få flytta till ett mindre fulare rum på övervåningen. För att inte långt senare lägga beslag på hans sovrum, det finaste rummet i huset. Haha. Men det är bara för att min pappa är så snäll. Och mycket generös. Han gör allt för sina barn. Och vi gör allt för honom =).

Men någon liten brist måste väl gubben ha? Hmm....Mmm. Lite seg. Tar ett tag att besluta om saker, tar ännu längre tid innan beslutet verkställs.

Slutligen. Han gillar att diska. Och att köra bil. Och han gillar småprojekt. (Det senare är min egen analys, men den stämmer.) För närvarande är det platespotting som gäller.

Så ja Farsan! Var väl inget att oroas över? Stor kram, älskar dig till månen och tillbaka stjärnstopp gånger om!

No comments: