Wednesday, June 20, 2007

Joråsatte... ;)

Lilla My. Kan man heta så och inte vara liten och söt? Helt otänkbart. Dagens presentation tillägnar jag alltså söta lilla MY. En av de två omnämnda smurfarna. Och en av invånarna i Rissnelägenheten under vår gemensamma dansskoletid.

My är skitsnygg. Långt mörkt hår. Vältränad. Ja, sådär vacker i allmänhet. Inte undra på då att hon blir ständigt uppraggad inte bara på krogen, utan även på gymmet. De ska kommentera och ge råd och hitten och datten. Yeah right. Men vem skulle inte vilja gå på dejt med den bruden.

Precis som svägerskan så har My valt att förkovra sig i den nördiga världen. Den lite avvikande avdelningen av samhället. Hon pluggar fysik. Och sånt. (Säg ordet fysik och sen har jag stängt av för vidare information.) Fysiklärarna verkar vara ena riktiga marodörer. För fler tentor än vad My har är nog inte vanligt förekommande. Hela dagarna fylls av plugg. Jag och My´s övriga vänner är ytterst imponerade av hennes studerandeglöd. (Eller glöd och glöd, men kämparanda i alla fall ;) Finns glöden kvar?)

Hon är alltså en hejare på att gymma. Och att plugga. Vad mer? Dansa såklart! En äkta prima ballerina. Hon går i alla fall som dem, med fötterna utåt, och med kroppen lite gulligt gungande från sida till sida. My är vig. Vigast av oss alla. Och grym på att shaka röven så det står härliga till.

Korta fakta: Ex-ägare av ormen som satte oss i skräck i ett år; Greger. Har pojkvän sedan länge. Sambo till och med. Har familj i Umeå och Örebro. Gillar, precis som jag, att åka tåg. Har flyttat en massa gånger. Ett gulligt leende. Och skratt. Eller fniss snarare. Är genomgod.

1 comment:

My said...

Ååå...tack, vad fiint. Nu blev jag glad och känner mig lite mer uppmuntrad inför tentan imorn...
BamseKram