Sunday, June 17, 2007

Helgrapport

Känner ett tvingande behov av att redogöra för fredagens och gårdagens händelser.

Fredag:

- Morgonpromenad med P. Skulle få se och röra en hundvalp men ägaren ville inte släppa in oss. =(

- Jobbade. En bra dag förutom min extrema frustration över att behöva lära kollegor med högre stående befattningar vilka regler vi har. Slutar aldrig att förvånas.

- Kvällen spenderades hos mamsen med varma mackor och "Skruva den som Beckham". Trevlig film, såg den för flera år sedan och blev lika glad då.

Lördag:

- Pumpade på morgonen. Gick bättre än vanligt, kände mig stark. Yes! Får härlig kick av att lyfta en stång till pulserande musik.

- Blev hastigt och lustigt inbjuden till sommarfika på en terass av fina vänner på pumpen. Underbart. Alla vänner och bekanta här i hemmastaden gör mig lycklig. Och får mig att fundera över varför jag inte bor här...Samtidigt är det vetskapen om att jag inte bor här som gör att jag uppskattar livet här. Samma ambivalens varje sommar- och jullov. Bo här eller där, här eller där, här eller där...Karriär där, familj och vänner här. Aaja, min plan är att bosätta mig här om några år, får räcka så än så länge.

- En till fika ute på stan med Kebus, svärmor och ett gäng härliga människor. Lovely.

- Lite shopping. Bara lite, lovar. Allt på rea: Turkosa småbyxor, armband, ring, örhängen. En bikini ligger dessutom undanlagd på HM till idag...(Som jag blev grymt sugen på att hämta nu när svägerskan tydligen köpte TRE stycken igår. Jesus!)

- Tupplur innan festen.

Helgens sämsta (under en annars mycket trivsam helg): Alla satans jävla smycken som jag köper och som alltid fördärvas på ett eller annat sätt. Armbandet gick av två gånger och är nu borta med vinden. I fredags bestämde sig ett av mina blingblingörhängen för att ta en simtur i toaletten. Nemas problemas tänkte jag. Bara jag spolar bort b***et först så plockar jag upp det med en handske. Den gubben gick inte. Efter spolningen fanns bara vatten kvar och en gråtandes jag. Kan man abonnera på örhängen? Jag förbrukar dem som jag förbrukar tops.

No comments: