Friday, June 8, 2007

Gert gav mig rysningar

Gick morgonpromenad med radion i öronen. Gick förbi champagnetörstande studenter...och blev avundsjuk. Jag vill med!

Kommer ni ihåg den där låten om sunscreen där en man med basröst ger lyssnarna en massa livsråd? Den låten var tydligen en favoritönskning hos Rix MorgonZoo av blivande studenter, men med Gert Fylking som talare och Jill Johnsson som skönsjungande sångerska. Hör man Gerts namn tänker man genast på lowlevel-humor vilket gav mig föga förhoppningar om låten.

Men nähädu! Var en riktig låt, en riktig inspelning. Och alla vackra råd som gavs av Gert gav mig gåshud. För råden var så sanna. Och då slog det mig att, nej, jag behöver inte vara student igen. För jag är så lycklig NU. Jag gör vad jag har valt att göra, umgås bara med de jag gillar OCH solen lyser. Fantastico.

NU: Ska dra iväg till ån och sola. Projekt bli hur-jävla-brun-som-helst fortsätter.

1 comment:

Josefin said...

jag tänker delta i ditt projekt bli hur jävla brun som helst nästa vecka om du nu fortsätter i samma spår. =) Kraaaaam