Sunday, June 10, 2007

Next presentation

Har fått tuff prestationsångest när det gäller presentationerna. Därav avbrottet, som jag nu ska försöka avbryta. Denna gång är det......UPPSALAFANATIKERN alias PER som får äran. Wee! (Då kan du förlåta mig för min ickenärvaro igår va? Pliiiiiiiiiiiiis!)

Per och jag är kamrater. Han är en fin vän. Och pålitlig. Varje kväll vid 12-tiden när man sitter och har som tråkigast i sin vill-inte-sova-än-fast-jag-är-fasligt-trött-fas poppar han otvivelaktigt in på MSN. Loggar han inte in blir jag orolig. Och lite ledsen.

Han var Masters vän. (Per tycker namnet Master är ytterst otrevligt, blir han skrajsen månne?) Sen blev han även min vän. Trevligt =). Han bodde i Sundsvall, sedan Uppsala, och numera av någon outgrundlig anledning i Sundsvall igen. But why? Men fin nyinköpt lgh bor han i. En rastlös själ har Per. Vilket troligen gått alla hans vänner på nerverna flertalet gånger. Alltid hopp och lek som står på schemat. Konstig att han med sitt barnasinne lyckas plugga så mycket som han gör.

Tillsammans delar vi kärleken till serierna Vänner och Alla Älskar Raymond. Den senare tycks ingen annan, i alla fall inte många, än vi gilla. Skummish. Rays mamma....Haha. Men inte bara lättjefulla komedier pratar vi om. Politik och nyheter avhandlar vi också. Per är en hejare på historia. (Själv är jag kass.) Ibland går vi promenader.

Per bjuder lite då och då till fest. Det är roligt. Även om jag i fortsättningen kanske inte får tillåtelse att medverka på hans fester, då det sist blev för mycket av det goda. (Skämmes på er att lura i mig sånt starkt.) För övrigt verkar Pers (många) vänner inte lika festbenägna som honom. Hur som helst dyker de inte alltid (läs: aldrig) upp. Hehe.

Han har kort lockigt hår. Pluggade till lärare för att sedan byta till statsvetare. (Om jag förstått saken rätt. Diplomat ska han i alla fall bli.) Jobbar i sommar med otäcka farliga galningar...Hua. Sist men inte minst: Han är nog en av den här bloggens absolut trognaste läsare. Tack =).

1 comment:

My said...

Sitter och kollar på Alla älskar Raymond just nu, hihi