Sunday, May 27, 2007

Shopping & Partaj!

Gårdagen: Var på stan med Keba. Proppat med folk; lönehelg, MC-dag och starkaste-man-tävling under en och samma dag. Inte så clever. Jag och Keba fick båda en släng av torgskräck och social fobi. Gömde oss på ett café för lunch, och sedan jag köpt en keps jag kunde gömma mig under kändes det bättre. Övriga inköp: Guldbrun hårfärg, rouge, ansiktsvätt, guldring, guldörhängen, gröna spetsleggings och en guldsvart slinkig klänning. De senare köpen inte planerade och budgetspräckande men whatever, jag kände mig snygg i alla fall. =)

Jag och Elin var på cocktailparty med Sex in the City-tema. Blev drinkar, slitzfrågor och skolfotografering. Roligt! Därefter utgång på två nattklubbar. (Ja det är sant, två nattklubbar numera med schyssta dansgolv!) En tjejs pojkvän tog in ett helrör till oss medan vi satt där och kände oss som wannabe-bimbosar, stoltheten hindrade dock inte oss från att ta oss lite...Hur som helst, var superroligt, mycket folk ute. Efter intagande av välförtjänt (efter allt drickande) falafeltallrik gick jag och Elin i kylan (bbrrrr...fan va kallt!) till mamma och sov. Sopiga Comhem hade fel på nätet så det gick inte att ringa efter föräldraskjuts...Skämmes! Blev flashback till gymnasiet, mamma var vaken och andades lättad ut när vi var innanför dörren.

Vaknade som tur var utan bakishet i kroppen idag. Klarade tydligen av drinkblandningarna. Wee!

No comments: