Sunday, May 13, 2007

Mobilt bloggande

Jag tågbloggar. Jag älskar att tågblogga. Känner mig så jädrans hightech då. Moohahaha...

Så vackert det är i landskapet här i Medelpad/Hälsingland. Stora böljande gröna vidder och fina bondgårdar. Ser så mysigt ut. Om inte sånt iaktagande ger vuxenpoäng så säg?! 27 år, yeah right.

Har inte fått mycket gjort i helgen. Ångest. Inatt drömde jag att jag lämnade blankt på en tenta. Vill man drömma om sånt en helgdag? Nehedu.

Träffade barndomskompis igår, supertrevligt! Vi fikade och satt i solen på stan med en glass i ena handen och ett hundkoppel i den andra. Jag vill ha en vovvsing jag med. Även om händerna stank hund efter allt klappande.

Måååånga i min ålder som skaffat barn nu i hemstaden. Min starka tro är att rastlösheten resulterar i bra mycket tidigare barnafödande än i större städer. Jag svajar fram och tillbaka. Skulle vara underbart med bebis och hund men...näe. Jag satsar på karriären (och spontaniteten och festandet och resandet) först.

Var på födelsedagskalas hos Alfens släkt igår eftermiddag. Den släkten är den bästa. Mycket bra att de är så många för det är vääldigt ofta kalas när man kommer hem. Två små barn befann sig där, jag blev stel som en staty när den minsta närmade sig. Som tur var rännde den äldre runt konstant i 90 minuter, så den slapp jag oroa mig för. Situationen börjar bli ohållbar nu, jag måste helt enkelt gå en hur-man-handskas-med-och-håller-i-och-smågullar-med-små-barn-kurs.

Gillar ni bloggens nya look? Jag gjorde den vårfin.

1 comment:

Chris said...

Lite för lite rosa nu, Jossan!! =) Kul att vi ses i sommar, hoppas du inte bara jobbar natt i juli och hoppas du kan vara med den 28 i Sthlm när vi ska dricka drinkar! Förresten var i Uppsala bor du nu? jag ska bo på Kantorn i sommar! Kramar tillbaka och tack för att du stödjer mitt bloggande!!;-)