Sunday, May 6, 2007

Fler WC till folket

Gorde mitt bästa för att uppbringa mod, och framförde ett tips till kollektivmedlemmarna. Min tanke var att introducera tanken på att försöka hushålla med handdukarna. Tyckte att dagens situation är ohållbar. Här gäller för närvarande laglöst tillstånd vad gäller material att torka sig med. Dagligen hittar man sin nya handduk liggandes på badrumsgolvet, använd som nån slags badmatta.

Mottagandet blev svalt. Master tuggade mantrat "Jag tar det som är torrt jag". Medan svägerska skamset visade vilken handduk hon hade och berättade att den skulle hon minsann ha länge. Vad säga. Ingen idé att lära gamla hundar sitta.

Men å andra sidan. Ytterligare bara ett av alla I-landsproblem. Vilket får mig att tänka på Valborg. Då svägerskan, efter att vi (som alltid i sådana sammanhang) varit akut kissnödiga länge precis som resten av alla studenter och vi inte hade någon toalett till hands (jag som inte är så pryd av mig förbjöds att kissa i busken) så fint yttrade att "det enda problemet som I-länder har men inte U-länder är att de inte kan kissa var som helst. " Hahaha...(Grattis Cookie till att äntligen ha kvalat in på bli-citerad-i-blogg-listan.)

No comments: