Wednesday, May 23, 2007

Det kryper i min skalle...

Nää vet ni vad. Jag är utom räddning. Har massor att göra i skolan; få klart en uppsats och plugga till tenta.

Men inte då. Jag pysslar med andra saker så det står härliga till. Och traskar omkring med konstant dåligt samvete, liksom en molande svag samvetesvärk. Vad gör jag? Har en stark aning om att tentan kommer förbli ogjord, men uppsatsen måste helt enkelt in. FAN. Fick dessutom VG på tentan (!) så nu är det uppsatsen som avgör, jävligt surt och missa på mållinjen.

Jag vill träna. Jag vill ligga i min säng. Jag vill gå promenader i underbar vårsol med doftande gräs. Jag vill se Vänner på TV. Jag vill diska. Jag vill städa. Men jag vill INTE PLUGGA.

Fan. Fan. Fan. Varit hemma två dagar. Gjort nada nytta.

Jag måste skaffa mig en mentor. Frivillig, någon?

1 comment:

Josefin said...

Kom till Gävle, hänger man med mig å Pär så blir det plugga loovar!!! =)å inte för att vi är så tråkiga att det inte finns nå annat att göra utan vi bara pluggar bra lixom =)