Sunday, May 13, 2007

Eurovision song contest

The Ark var i en klass för sig. Det är inte någon idé att ens argumentera kring den saken, den som försöker kommer sluta i ett hörn bakom ett skynke. I en pöl. Jag känner sån kärlek för bandet, de är så otroligt outstanding. Nån satans sabotör hade meckat med snurrplattan så den inte gick igång på en gång. Men, the Ark ägde hur som helst.

Men så fick jag ju inte rösta på dem. Ryssland och Ukraina fick mina röster. Rysslands låt var asgrym, härligt klös i både framträdandet och tjejerna. Ukraina kommer bli den nya sommarplågan, med mig hoppandes till den. Vilket jag även gjorde igår. Kan man bli annat än glad när man hör den? Och när tonartshöjningen kommer hamnar man i en sån extas att man inte vet vart man ska ta vägen. Wee! Stuffningen med asset på high level.

Lebblåten - som vann - Njae. Fin låt men tyvärr kan inte detsamma yttras om sångerskan. Eller var det ens en hon? Varför ska lebbar alltid se ut så? Om man nu vill ha en tjej, som ser ut som en kille, varför då inte ta en kille i första taget? Out of my understanding.

Finlands låt - vilken jag inte får skriva något ont om då mi mama är från Finnlandet - Riktigt bra. Vacker sångerska.

Då till röstandet. Ingen kan klandra något land. Vilka fick vi röster av? Våra granner. Så tacka fasen för det att öststaterna även de röstar på varandra. Felet ligger i att vi i Norden inte fattat grejen. Helt fel strategi:

Om vi bara inbördeskrigat lite in our area, så hade Sverige kunnat bli tre länder: Norrland, Svealand & Götaland. Danmark hade blivit två länder. Och Finland, Nogre och Island några till. Vips så har vi OCKSÅ en massa länder så vi kan rösta på varann! Yeehaa...

Pappa har en annan lösning: EN person i varje land får rösta. Vet inte riktigt vad jag anser om det förslaget, men det kan vara värt att prova.

Jag säger bara Lycka Till till Sörbia som ska ordna tävlingen nästa år. När de kommer krypandes till Sverige för att be om hjälp att arrangera evenemanget får de kalla handen. Hoppas jag. Man kan inte både äta upp kakan och behålla den.

No comments: