Sunday, January 18, 2009

Lördagen - dans & glass

Så var det en lördag också.

Tåg tillbaka till Sthlm på förmiddagen för att direkt bege mig till invigningen av det nya centret på Hornstull som jag ska köra pass på i vår. Otroligt fint där! Bor ni in the hoods nearby - skaffa medlemskap! Fick en chock light av de många kollegerna jag träffade (har ju varit borta i ett halvår) och den stora mängden deltagare. Väldigt roligt att se så många bekanta ansikten :)

När jag satt på tunnelbanan därifrån fick jag en oväntad reaktion och fann mig själv ha blöta ögon, av olika anledningar. När jag var i LA och njöt av livet i all dess enkelhet, utan en massa krav och förväntningar, fick jag ett helt nytt perspektiv på tillvaron här hemma. Livet känns bra mycket lyckligare och bekymmersfritt utan all denna stress och press. Det är länge sedan jag har känt att jag är bra som jag är, inte bara genom att prestera. Det är otroligt svårt att säga nej till saker som är roliga, och aktiviteter man egentligen borde vara med på, men nu ska jag banne mig klara av det. Jag vill inte behöva vara den som alltid ska iväg någonstans.

Efter braiga peppningssms och en grymt rolig dansklass var jag glad igen :) Jag och Sara tog en specialklass för duktiga Omid. Inte riktigt vår dansstil - hip hop och ragga - men vi körde järnet i alla fall. Vi var totalt utmattade efter två timmars dansande. (Nu dagen efter har jag fasligt ont i ryggen, ett tecken på att den borde bli starkare.)

Igår kväll hade vi två av mina absoluta favoriter hos oss i Sjöstaden - Elin och Sara! Vi åt sushi, hade Ben&Jerrys-buffé och sjöng Singstar. En förträfflig kväll med hög mysfaktor :)

Snart är tvättningen klar. Att tvätta är ett enkelt sätt att känna sig duktig.

1 comment:

Josie1 said...

Gud va ni verkar ha det underbart, jag vill vara meeeed och leka/mysa/träna puss på dig sötis

enjoy da life ;)