Wednesday, January 14, 2009

Kakans goda kaka

Dansstepen var superskoj! Klantade mig ett antal gånger bara, haha. Tänk om man alltid hade tid att träna varje dag. LYX. Älskar att träna. Förr i tiden var det med suck och stön jag gav mig iväg, nu traskar jag med glada steg mot gymmet. Det finns hopp för alla ;)

Problemet nu bara är att ju mer jag promenerar och rör på mina ben, desto mer värk får jag i min sträckning i min hamstring som jag fick i LA i slutet av sommaren. Det smärtar när jag sitter länge och jag haltar stundtals när jag går. Jag tänker fortsätta ignorera och hoppas att kroppen ger med sig.

Har haft myskväll här hemma. Emmy är världens sötaste, älskar den lilla ungen så mycket. Svägerskan bakade en kaka till storebrors lycka, och nu har vi påbörjat operation Boka-stuga-på-Gotland. Men hörrni, är det varmt där i början av juni? Jag anmälde mig raskt som frivillig medresande barnvakt när semesterresa kom på tal ;) Som ett klistermärke, vare sig de vill eller inte.

Imorgon ska jag minsann var produktiv. Ska till jobbet en sväng för att komma in i gemet igen, och på kvällen är det uppropning på Universitetet. Juridisk introduktionskurs, kvällstid, it is.

1 comment:

Märy the houseowner said...

Dansstep låter ju jätteroligt! Blev det några shyssta dancemoves eller är det mest hopp och skutt? :)

Men du, ta vara på din harmstring,och lyssna på din kropp! Tänk annars om det skulle bli så illa att du Aldrig kan röra på dig och dansa för att du skadat den för mycket..! Vila när den behöver vila och försök med mjuka rörelser. Finns det inget badhus i närheten? Kanske simma lite (ja du som älskar vatten så mycket menar jag..eh)?

Svullenöga is no more..däremot fever- och sneezy nose är vad jag är :)

Puss på dig!