Sunday, January 18, 2009

Fredagen i Uppsala - fika, huvudryckande & partaj

Tvättning sju på morgonen en söndag. Uff. Försöker värma mig själv med mitt tomtete som jag fick av Elin i julklapp. Mysigt :)

Har haft två toppendagar!

Träffade Hedvig för en fika i Uppsala i fredags. Vi pluggade på PA-programmet tillsammans i två år och hade inte setts på en okristligt lång tid. Inte undra på att vi pratade oavbrutet i nästan tre timmar. Vissa personer klickar det bara med, och Hedvig är en sådan. Tack för en supermysig fika fina du!

Kvällen i Uppsala var tillägnad bästis Elin som sticker till Afrika om ett par veckor. (Snyft.) Jag klättrade ett par steg på trappan mot vuxendomen när jag drack vitt vin och åt EGENSKALADE räkor. Förskräckligt äckligt att sitta och slita av de där rosa grejerna deras huvuden och behöva skrapa bort romen. Barbariskt. Men...MOOOO HA HA HA HA - jag åt dem gladeligen.

Efter handtvagning och uppsnyggning mötte vi (i iskylan) några av Elins skolkamrater för en drink på Terassen. Mycket trevligt. Turligt nog har jag en svägerska som ständigt lånar ut snygga kläder till mig, den här gången ett par snortighta Replay-jeans. Det är bra med kontakter ;)

Det spratte i nattklubbskroppen och trots okristligt dyrt inträde (som vi förgäves försökte slippa genom febrilt men subtilt flörtande med vakten) och alldeles för crapigt klientel fortsatte jag och Elin natten på Blue Moon Bar. Av tradition brukar vi bitcha upp oss en bit när vi går ut. Så även denna gång. Efter att ha blivit dissade varsin gång med otrevligt bemötande och SKITLÅTAR berättade vi för en ytterst trevlig garderobiär hur kass deras DJ var. Hon lyssnade uppmärksamt och erkände även hon att DJ:n sög. Kanske mission avklarat - i alla fall ett steg på vägen att få honom kickad. DJ:s tycker ofta att de är grymt creddiga, och det må så vara, men ett fundamentalt inslag i deras skivsnurrande bör vara att LYSSNA PÅ FOLKET.

I protest (ja, det är möjligt att vi överskattade vår existens på klubben) avlägsnade vi oss från den blå baren och avslutade kvällen med mellis på Burger King. Hyvens. Sov sedan sött på skavfötters vis hemma hos Elin.

1 comment:

Anonymous said...

Tack så mycket, vad glad jag blir :) kram från mig