Thursday, October 2, 2008

Utan prickar folks

Sadarja. Tillbaka i gamla monster, skolk fran skolan. Efter speechklassen insag jag att jag omojligtvis kommer att kunna halla mig vaken en lektion till sa jag tog det kloka (?) beslutet att skippa psykologin. Kanske mindre klokt att sitta i datasalen istallet for att sova i en skon fotolj.

Blev latt svettigt pa speechen nar lararen stallde den "etiska" fragan vilka av oss (de oetiska) som tittat pa gamla prov innan vart prov i tisdags. Ehh...mitt pokerfejs ar i det narmaste obefintligt. Helt plotsligt blev mitt apple i handen valdigt intressant. Allt for att slippa titta Mr. Ogata i ogonen.

Kommer aven att skippa dansen i eftermiddag, jag och Sara ska hanga med Paret till Orange County for shopping (inte for mig), spelarkad och kanske Cheesecake Factory? :)

Hade en superharlig gardag! Var ute mellan 7 pa morgonen och halv 12 pa kvallen. Darav dagens trotthet. Efter att vi fixat Tonight Show-biljetter (och spottat sjalvaste Mr. Leno frambrassandes mot NBC-studion i sin coola bil!) akte vi till Hollywood dar vi at en maffig fetamerikansk frukost. Pannkakor, toast, scrambled egg...mums! KOKHETT ute. Nar det ar varmt i L.A. ar det bastu i Hollywood. Paret tittade pa stjarnorna och vi traskade planlost omkring.

The Tonight Show var grym som vanligt. Jay ar som en mysig nallebjorn. En riktig man. Appropa riktiga man. Greg Kinnear var dagens gast. Damn! Ar det nar man blivit 25 som man borjar uppskatta 40-plussare? Sist jag var pa Jay Leno var Patrick Dempsey gast. I say no more. Forutom att glimten i ogat och humor ar for jakla charmigt. (No worry foraldrar, jag har fortfarande en aldersgrans lagre an sa.) Efter att vi sett Jay brassa ivag annu en gang, nu hem fran jobbet, akte vi till Mulholland Drive och njot av den otroligt vackra utsikten. Innan vi satte oss pa Rodeo Drive pa kvallen och at besokte vi Beverly Center en snabbis for shoppingspree. Aterigen inte for mig, men for Mary. Jag och Josie satte oss ner pa Starbucks istallet for att ens slippa behova kampa mot frestelserna. Var tvungen att ga och titta pa de stackars valparna som de saljer i en djurbutik. Parvlarna sitter i sma burar pa galler, heartbreak! Jag fick i alla fall veta att alla till slut far ett hem, men vagen dit verkar smartsam. Jag vill ta hem dem alla!

Nar vi kom hem pa natten hade jag fatt ett fint MMS pa mobilen...

No comments: