Wednesday, October 1, 2008

Hett igen!

Lång dag idag...Trött nu, längtar till underbara sängen med de tjockaste täckena! Nu när Paret ockuperat min säng (så gärna, så gärna!) har jag våldsgästat Saras säng. Fem i samma inte så stora rum = VARMT i rummet om nätterna. Till och med jag svettas, vanligtvis sover jag med mysbyxor, linne och tjock kofta medan de andra pinas av hetta i sina trosor.

Provet på speechen var precis samma som det vi redan fått tillgång till, nemas problemas alltså. När vi var klara vid nio-tiden var det redan HETT ute, lovely! Jag och Sara tog en skön powernap ute i solen. Efter psykologin tänkte vi sola mera men värmen var så olidlig att det knappt gick att vara ute. Gnäller inte, älskar när det är varmt. Sov mera inne i de sköna fåtöljerna i biblioteket istället.

På jazzen var läraren ännu mer flummig än annars, anar att det bara kommer gå utför från och med nu. Roligt att få dansa i alla fall, jag njuter. Under baletten var jag så hungrig att jag hade svårt att fokusera. På slutet fick man leka ballerina igen och det var pretty darn roligt!

Under tiden hade Paret hyrt bil (HYRBIIIIIIL!;)) och inte bara det - En cab precis som vi önskat! Efter skolan hämtade de upp mig och Sara. Drog till 3:rd street och åt (äntligen, kan inte tänka när jag är dödshungrig) på café. Sedan, mina vänner...tog vi en underbar nedcabbad sväng till Malibu. Vi åkte längs havet och njöt av de otroligt varma vindarna samtidigt som vi fascinerades av den vackra omgivningen. Jag tror jag har hittat mitt paradis...

Imorgon har vi en äventyrsfylld dag framför oss: Hämta tickets på NBC i Burbank, hänga i Hollywood, (förhoppningsvis) gå på The Tonight Show med Jay Leno, åka runt i Beverly Hills, se på solnedgången från Mulholland Drive och slutligen äta ute på Rodeo Drive. Att ha bil ger frihet! Och det är så underbart att få uppleva en massa tillsammans med Paret och mina roomiesar...Kärlek till er!

Min godnattsång till er: (Har insett att DJ Bobo varit min idol utan att jag vetat om det, great!)

2 comments:

Anonymous said...

DJ Bobo regerar, faktum är att just den där konserten har jag på DVD :-) Underbar konsert. Du får säga till nästa gång du är i stan så får du komma och låna den ;-)
Bra att du upptäcker kvalitetsartister ;-)

Josefin said...

Jag vet, DJ Bobo rockar ju fethett ju!!! ;) Schyrre, det ska jag absolut gora, hehe...