Monday, October 27, 2008

Producerar kunskap

Det fantastiska med att plugga: Alla små aha-upplevelser man får lite då och då när man verkligen lär sig något. Älskar dem! Att studera skapar kunskap som i sin tur gör att man känner sig smartare. Och smarthet är en god sak.

Evolutionary Psychology är så otroligt intressant. Jag visste faktiskt inte att det är bevisat att män har bättre "rumsliga" skills än kvinnor. Det är klart! Inte undra på att alla män i min närhet alltid hittat bättre än jag. Alla våra färdigheter har en orsak. Jag liksom ryser av välbehag för varje ny kunskap jag insuper.

Idag har jag och gänget promenerat längs Venice Beach till Santa Monica. Det är mysigt att promenera, det gör man alldeles för sällan här.

Livet här har tagit en vändning sedan allt plugg satte igång, och så lär det vara tills skolan slutar i december. Känns helt okej dock, lite måsten i agendan skadar mig inte.

Ikväll ska vi bubbla i kokheta vattnet, nice... :) Känner att jag längtar efter lite kärlek nu. Var är Nalle Puh när jag som bäst behöver honom, hmm...?

No comments: