Friday, October 10, 2008

Familjemiddag ute i mörkret

Har haft en härlig dag! Efter speechen och psykologin, där jag fick sitta och äta konstant för att inte somna med huvudet rakt ner i bordet, traskade jag raka vägen till biblioteket och de dundersköna fåtöljerna. Sov sedan djupt i två timmar. Gush vad skönt! För en nattuggla passar det sig inte riktigt att kliva upp sex på morgonen, tur då att det finns sovoaser att besöka mitt på blanka dagen.

Jazzen var fylld av kaos idag. Visserligen alla dagar. Läraren propsade på att jag och några till skulle göra för oss helt omöjliga saker. Visst, utmaningar är bra. Och skulle hon skrika på mig att göra en fyrasnurrarspiruett skulle jag satsa. Men när hon gastar om att vi ska göra saker som knappt de på SYTYCD klarar av kan jag inte annat än skratta. Oh my.

Baletten var rolig. Älskar verkligen att dansa. Att vara fullt fokuserad på det man gör och bli nöjd när man ser sig själv i spegeln är en härlig känsla.

Ikväll har vi haft en supermysig kväll! Kalle och Marie (ja ni känner ju dem som Paret/Alcos) bjöd hela familjen på grillmiddag ute på terassen. Bara levande ljus i en kolsvart omgivning, skön musik, god mat och skratt - Livet folks! TACK Paret ;)

Imorgon åker alltså Paret hem och jag gråter en smula inombords. Känns lite som att min familj ska lämna mig. En del av den i alla fall. Besök är mysigt och vi har haft så otroligt roligt. Jag lär visserligen inte gråta länge för på lördag morgon flyger vi till Florida...:)

1 comment:

Anonymous said...

Tack själv för ALLT! Nu är man hemma i soffan igen och det känns tyvärr nästan som man aldrig varit borta. Sitter och tittar drömmande på bilderna :)
Men nu är ögonlocken tyngre än jag (och med tanke på de plus-kilon jag lyckats få tag i USA så betyder det riktigt trött) så

Godnatt och ha det sååå Underbart i Florida och njut av lyxlivet (ja, de fortsätter bara..living the dream, baby,living the dream) med lyxyacht etc. Hälsa Maria och Sara och alla pensionärer i Florida :)

PUSS O TACKSAMMA KRAMAR FRÅN PARET I KALLA SVEDALA